Älgar och träd

Imorse promenerade jag och Linnéa runt lite innan vi skulle åka hem från sommarstugan. Hästarna "solade" i hagen och fick ännu en gång bli med på lite kort. :p Vädret var helt underbart! Har för mig att det var över 20 grader... riktigt sommarväder! ;) Vi gick in i "fårdalen." Tyvärr så hade inte fåren släppts ut i hagen än för i år, men de kommer nog snart om vädret fortsätter att vara så här! :)

När vi kom tillbaka från promenaden fick vi höra att Josse och Adde hade sett en älgko och dess kalv i skogen på deras promenad. Jag övertalade Josse att visa oss var de hade sett dem så att jag kunde ta lite kort. xD När vi väl kom dit verkade det först tomt, men efter ett tag skymtade vi två öron som stack upp mellan buskarna. Älgkon och älgkalven låg och "jäste" i solen och brydde sig knappt om oss. Efter ett tag reste de på sig och älgkalven var riktigt nyfiken på oss. Den stirrade på oss nästan hela tiden, haha. xD Jag stod ca. 10 m från älgarna när jag tog korten. Tyvärr var det en massa träd i vägen, så korten blev inte riktigt lika bra som jag hade velat... men men, man kan ju inte få allt! ;) Var riktigt roligt att få se dessa bjässar i "det vilda" på så pass nära håll! :) De hade dessutom lämnat massor av spår och stora skithögar på vår sommarstugetomt, hahaha! xD


(För att se ett par av bilderna som jag tog av älgarna gå in på min hemsida: www.naturephotography.ziimi.com)

På eftermiddagen fikade jag med Lisa på Bara Vara. Sedan bjöd hon mig på bio. :) Vi såg 'Marley&Me' (med bl.a. Owen Wilson och Jennifer Aniston). Det var superkul som vanligt! :) Tack gumman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0