Damma av dressyrsadeln

Stallet idag. :) Fick för mig att jag skulle "damma av" (bokstavligen xD) dressyrsadeln och rida med den. :p Fick rengöra hela sadeln med sadeltvål innan jag kunde sätta på schabraket, bommullspadden och sadelgjorden! :p Bestämde mig för att rida i ridhuset idag, då det var ett tag sedan nu. :p Paddocken var även upptagen då Titti skulle longera med Roadie och Camilla skulle träna med Mackie där. Det stora, fina ridhuset var dock helt tomt! :D Red ca. 20 min och Tide var full av energi! Hon hostade ingenting, men plötsligt hoppade hon till vid två olika tillfällen. Jag undrade om hon snubblat till och blivit rädd eller vad det var, men upptäckte sedan att en skugga rörde sig i cafeterian. Jag tror att det var Kjell som fixade med lyset! xD Ridningen gick i alla fall helt okej. :) Dressyrsadeln kändes såååå skön! ^^ Det var verkligen "superlätt" att behålla korrekt sits i den, haha. xD

Travade några steg med Tide och tog även ett par galoppsprång. Vilken energi hon hade! Hon drog på som bara den, haha! xD Jag fick faktiskt håll av att hålla in henne, hahaha! xD Men tog som sagt bara ett par språng åt vardera håll då hon inte riktigt är igångsatt än efter "vårhostan." Vågade fortfarande inte riktigt rida henne "ordentligt." Men i skritt övade jag på att få henne i form och rida olika volter och ridvägar. Det gjorde hon riktigt bra! Hon svarar mycket lättare på mina hjälper nu. :) (vilket troligtvis är för att mina hjälper är mer tydliga och korrekta nu än förr xD). Skoj skoj! ^^ Bestämde mig dock inte för att ta med kameran, vilket var otur eftersom att jag "såg bilder" överallt! xP Ljuset var superfint och det fanns massor av motiv, bl.a. High Flying Top (fölet) som busade i hagen! Hmm... får nog bli en "kameradag i stallet" på fredag istället. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0