En liten sammanfattning :)

 
"Izor och jag på Lollolektion :)"

 
"Puss! Tide och jag."

Lördag den 19/4-09
Imorse var det ridlektion på Rosendal igen, efter Påskuppehållet förra veckan. Fick rida unghästen (5-åringen) Izor igen. :) Han var superduktig och hittade inte på några bus! Det enda som var lite jobbigt var att få upp honom i ett bra tempo. :p Förutom det kändes det som att lektionen gick bra! ^^ Vi red ute i paddocken vilket var superhärligt! :D Vi övade bl.a. på att ställa och forma hästarna i volt, tempoväxlingar och skänkelvikning snett igenom. :) Izor är så otroligt söt och hur duktig som helst! :D

Alla i gruppen blev helt slut av Lollos lektion, som vanligt, haha! xD

Efter Rosendal bar det iväg till stallet. Idag red jag Tide i paddocken i ca. 20 min. Provade först att rida utan stigbyglar, då det var så himla roligt igår och jag kände mig lite stolt att jag klarade av det så pass bra på studsiga Tide, men fick ge mig ganska snart när mina muskler riktigt skrek! xD Träningsvärken var riktigt jobbig, haha! Orkade trava henne lite till (nedsittning med stigbyglar och lättridning) och galopperade henne även i båda varv, sedan fick jag sakta av till skritt och t.o.m. hoppa av och leda runt henne istället för att sitta kvar och skritta av. xP Jag kände att om jag inte hade slutat hade jag nog troligtvis ramlat av av utmattning igen, som igår, hahaha! xD Tränade ju hyfsat nya muskelgrupper igår p.g.a. den lite annorlunda sitsen plus att jag hade ridit ett riktigt "fyspass" på Rosendal innan. :p Det räckte med motion för en dag! xD



Söndag den 20/4-09
Idag var en slappardag där jag försökte vila bort min träningsvärk! xD Plockade lite i mitt rum, satt ute på verandan och njöt av det varma vädret, sprang runt på golvet och busade med min papegoja med kurragömma-leken (Malaika utbrast, mycket entusiastiskt, "Peek-a-boo" varje gång hon "fann" mig! xD)...
På kvällen kollade mamma och jag på finalen i Världscupen i hästhoppning på SVT24 och SVT2. Ryttaren i det första ekipaget (minns inte namnet) ramlade nästan av vid ett av de första hindren, men  "svingade" sig upp på hästen igen som en gummitarzan! :O Vi var helt säkra på att han skulle ramla, för han var redan halvvägs där och "hängde" på hästens sida, när han på något konstigt vis plötsligt satt perfekt i sadeln igen, haha! xD Han red klart banan som om ingenting hade hänt, helt otroligt! :p Mamma och jag satt och "höll andan" när Meredith Michaels-Beerbaum hoppade sista omgången. Hon hoppade helt otroligt, koncentrerat, överlägset bra och vann Världscupen för Tyskland med 0 fel! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0