Helikoptrar och NCC-vägarbetare

Seminarium om SoL och LSS på Universitetet idag. Sedan ett tungt, men nödvändigt, möte och pratstund med Christian. Det känns ändå väldigt bra att vi kan fortsätta att vara vänner! På eftermiddagen åkte jag iväg till stallet och stannade förbi på ONOFF på vägen dit och köpte en Nikon kameraväska till min dyrbara lilla D90 SLR kamera! ^^ Tide hostade totalt fyra gånger under de timmar som jag var i stallet. Det är färre gånger än tidigare, så hon är nog på bättringsvägen! :) Vi skrittade lugnt runt Prästgårdsrundan tillsammans. Innan vi kom ut på vägen hörde vi världens bullrande ljud. Efter ett tag kände jag igen ljudet som ljudet från en helikopter (!) Tide spände sig och tvärstannade. Jag väntade ut henne en stund tills helikoptern hade lyft från grannens tomt, haha! xD Häftigt värre! :D När Tide och jag skrittade förbi ännu en granne fick vi den lustiga kommentaren:

"Hehe, det såg ut som en vägarbetare på häst. Det enda som fattas är NCC skrivet på jackan!"

Jag skrattade med honom och svarade: "Jaa. Jag ska nog fixa det!" xD Detta var p.g.a. att både Tide och jag var klädda i reflexer. :p Jag med min reflexjacka från Hööks och Tide med sitt reflexländtäcke. ^^

När jag kom hem från stallet möttes jag av doften av nypoppat popcorn... ;) Det resulterade i att jag fick i mig en halv skål popcorn och ett glas Påskmust, hehe! xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0