Piggelin

Imorse fick jag rida en av unghästarna, Izor. Han var superduktig! :D Han behöll sitt lugn även fast det var en massa ljud och saker som hände under ridlektionen. Vinden blåste så att ridtältets tak fladdrade, bilar körde på vägen utanför, människor prasslade med sina jackor osv. Trots att han bara är fem år (en liten bäääbis! ^^) svarade han fint på hjälperna. :) Det var bara när vi skulle galoppera som jag fick vara riktigt övertydlig med hjälperna. Men det var mer mitt fel än Izors! :p Izor blev riktigt sprallig när vi skulle galoppera och skuttade till några gånger. I sista varvet fick han upp en sådan fart att han snubblade till med bakbenen, stackaren! :/ Men han är fortfarande under utbildning och behöver träna upp sin balans med ryttare på ryggen (precis som jag har saker som jag måste träna upp, bl.a. balans xD). Jag var faktiskt positivt överraskad av Izor! :) Har ju ingen erfarenhet av att rida unghästar, så jag var lite pirrig först, men det ska nog gå bra att fortsätta rida Izor! :) Det var roligt att känna "unghäst energin" under sig, speciellt då vi skulle galoppera. Vilken livsglädje den lilla pållen hade! xD


Efter Rosendal blev det hem en sväng bl.a. för att äta lunch, sedan bar det av till Tide. Hon var fortfarande hostig, så jag skrittade henne bara. På hemvägen blev hon superpigg och började trava, skutta och försökte galoppera nästan hela vägen, haha, så jag fick verkligen hålla in henne. :p Det var nog maten som lockade, gissar jag! Får se om jag ska låta henne vila helt imorgon eller om jag ska skritta henne lite lugnt igen. Det beror på hur hon verkar må också! Hoppas i alla fall att hon kryar på sig snart, om hon har fått "vårförkylning", lilla gumman! Men hennes energi är det som sagt inget fel på. :p När jag släppte ut henne i hagen igen skuttade hon till och galopperade bort till maten! xD Roadie rullade sig även rejält. Hmm. Blir troligtvis lika mycket lera att rykta bort imorgon som det var igår och idag! xP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0