Tömkörning

Idag hade vi opponering av grupp 6 rättsutredning. Eftersom jag inte kom in på "blackboard" igår (hade hört att tid och dag för opponeringen hade ändrats då de stod att den skulle ha varit i fredags på mitt schema...) kunde jag varken kolla tid eller sal. Jag smsade min grupp och frågade igår. De trodde att vi skulle börja kl. 10. Imorse fick jag ett sms med rätt salsnummer av en gruppkamrat. När jag kom till opponeringen, kl. 10, fick jag veta att den egentligen hade börjat tidigare(!) och att jag hade missat opponeringen på vår grupp! Som tur var missade jag inte vår opponering så jag slapp komplettering... men ändå, snacka om pinsamt! :S

Efter det åkte jag, Sabine och Mela till Rosalis Deli för att äta lunch. Det var riktigt trevligt! :) Sedan åkte vi tillbaka till Universitetet för en föreläsning om "barns perspektiv om våld." Det var väldigt intressant!

När jag kom hem bar det genast av till Karlslund efter klädombyte. Mamma skulle få rida första gången i vår grupp och var lite smått nervös på väg dit, men vi småpratade för att komma på andra tankar. När vi väl kom dit (45 min innan lektionen skulle börja xD) och kollade på "listan" stod det en stor lapp med texten: "TEORI."

"Nej!" suckade vi. Där stod vi, i våra ridkläder. xD Men plötsligt fick vi syn på en av de andra ryttarna i gruppen som höll på att rykta hästen Wendy. När vi gick fram och pratade med henne fick vi höra att vi skulle tömköra. Det var riktigt tråkigt att vi inte skulle rida, men tömkörning skulle i alla fall bli roligare än att sitta och ha "salsteori", tänkte jag.

Det lustiga var att, när vi fick se att vi skulle ha teori, lämnade hjälmarna i bilen. Bilen som pappa körde iväg med. xD

"Hjälmar ingår..." sa Morgan när han fick syn på mig, "även om man har en tjusig hatt!"
Jag hade på mig en av mina "keps-mössor", haha! xD Så vi fick låna hjälm av ridskolan. :p Den jag lånade var för liten och "tryckte" mot huvudet hela tiden så att jag fick huvudvärk! xP

Tömkörningen var i alla fall rolig! :) Vi fick tömköra en liten bana med serpentinbågar och volter i både skritt och trav. ^^ Tyvärr hann alla bara prova det en gång var. Det kändes nästan lite för lätt, haha, blev lite besviken över att jag inte ens blev andfådd! xD Hade gärna "joggat" lite fortare med Wendy, men det var skritt och trav som gällde. ;p Men roligt var det! Var så längesen jag tömkörde sist... (när jag praoade på Kvinnersta jordbruksgymnasium i nian).

Imorgon blir det i alla fall ridning, på min älskade Tide! :D <3

Hon har varit borta i helgen på terrängträningsläger med Sofia. Tydligen gick det riktigt bra för dem och Tide var t.o.m. lite "busig" när de skulle hoppa. xD Hon hade väl kvar lite av den där energin som jag fick känna på förra veckan. ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0