Trilla av utmattning

 
"Tide och jag värmer upp på terrängbanefältet :)"


"Tide och jag. Full galopp utan stigbyglar, yiiehoo! :D"

 Igår var en hyfsat lugn dag. :) Åkte till Universitetet kl. 10 på morgonen och väntade. Väntade. Och väntade lite till. Min grupp kom aldrig, haha! xD De hade glömt meddela mig att det inte skulle bli något "gruppmöte.". :p Så istället gick jag runt lite på Universitetet och köpte bl.a. kurslitteraturboken "Svikna barn." Lunch käkade jag med päronen på Paco's. :) Sedan, ca. kl. 13.30, gick jag till expeditionen för att hämta ut min salstenta. Var helt förberedd på att få underkänt... :/ När jag såg försättsbladet och det stora "G"t skrivet i blyerts ringde jag mina föräldrar direkt och berättade att jag klarat det, utan att ens ha öppnat tentan, haha! xD Det var underbart skönt! :D

På kvällen gick jag på FotoKlubben Focus möte. Det var trevligt! De hade bildvisning och jag träffade en massa duktiga fotografer, bl.a. Arne Hurtig som jag var på en bildvisning som han höll i för flera år sedan. ^^ De blev imponerade av min underbara Nikon D90 systemkamera! :D Arne sa: "Det där är en bra kamera. Den kommer du att lära dig jättemycket med!" Kan inget annat än att hålla med! ;)



Idag (17/4-09) har jag tagit det lugnt och fotat lite runt omkring huset. ^^ Har njutit av det underbart vackra vårvädret! :D På kvällen åkte jag iväg till stallet för att ha "Evalektion" på Tide. :) Mamma följde med som fotograf, så det blev drygt 300 bilder! xD Bestämde mig för att ta dressyrsadeln idag igen, så Eva och jag övade på dressyrsits. Det kändes väldigt annorlunda mot den invanda hoppsitsen, haha! xD Blev helt slut i mellanpartiet efter ett tag. Kommer att ha världens träningsvärk imorgon! xD Efter att jag travat i lättsits ett tag gick Eva fram och tog bort stiglädren och stigbyglarna och hängde dem över axeln.

"Nu kan du prova att trava nedsittning!" sa hon.

Jag blev ganska nervös, då jag inte lyckats trava nedsittning på Tide mer än några steg åt gången innan hennes "studsighet" studsade upp mig ur sadeln. Nu när jag inte hade några stigbyglar var jag tvungen att verkligen "sjunka in" i sadeln. Det gick superbra! :D Jag kände mig faktiskt riktigt stolt! ^^ Travade jättemycket och galopperade även, i full fart, utan stigbyglarna då Eva inte fick på dem igen, haha. xD Så hon sa: "Nåja, du får väl galoppera utan dem." :p

Tide hade supermycket "överskottsenergi" och tyckte galoppen var superkul! ^^ Mot slutet av lektionen, efter den sista galoppen i höger varv, när Tide hade brutit av till trav och precis skulle sakta av till skritt "gled" jag ur sadeln av utmattning och dunsade i marken, hahaha! xD Nu är det bara 94 gånger kvar innan jag är "riktig ryttare" och har ramlat av en häst 100  gånger, haha! xD

Lektionen var i alla fall superkul, Tide var underbar, Eva var superbra, mamma tog jättemånga fina kort... Det var en bra dag helt enkelt! :D

På väg hem från stallet blev jag stoppad av polisen för min första alkokontroll. Som helnykterist hade jag knappast något att oroa mig för och det hela var över inom någon minut! ^^ Jag fick visa körkortet, blåsa i en alkoholmätare, sedan var det klart! :) Det var faktiskt min första poliskontroll sedan jag fick mitt körkort. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0